Elérhetőségek

ribes@ipa-szombathely.hu

Bagoly futás

2016. augusztus 13., 19:00
Erdő, éjszaka, sötét, baglyok ... futás!!!

2016. augusztus 13-án a Kőszegi Kerékpáros Egyesület Alpok Cycles szervezésében került sor a Perfect Change-Metex’05 Vasi Terepfutó Sorozat utolsó előtti, 6. versenyére a 2. BAGOLY éjszakai terepfutóversenyre. A Kőszegi-hegységben 80%-ban erdei utakon, ösvényeken kanyargott mindkét táv útvonala a 14 és a 8 km is. Akik már jártak a Kőszegi hegységben azok számára ismert a Síház, amely minden évben több futóverseny kiinduló pontja. Ez volt most is a rajt a cél és egyben a versenyközpont is. Esti szürkületben érkeztünk, és azt láttuk, hogy minden készen áll arra, hogy ismét egy jó hangulatú versenyen vegyünk részt. Lobogó tűzrakások parázsló fényében ment le a nap és sötétedett ránk az erdő. Természetesen nem néztük tétlenül mi sem és a korábbi versenyekről már jól ismert futótársak, ismerősök is mind készülődtek. A 21 órai rajt előtt előkerültek a fejlámpák, fényvisszaverő szalagok, terepfutó cipők, az erdő elcsendesült, csak az utolsó rajt előtti technikai eligazítást hallhattuk még magyarul és a szervező jóvoltából csehül is. Teljesen „maki” sötét szerencsére azért nem volt, mert a tiszta, felhőmentes égboltról a fák között a növő hold ragyogó fénye segített minket. Az első három kilométert a korábban újra aszfaltozott tervúton tettük meg, hogy „hozzászokjunk” a sötétséghez. Az enyhén emelkedő úton gyorsan faltuk a métereket és a tempó is kényelmes volt. Ekkor egy éles jobb kanyarral a Vöröskereszt irányába kanyarodtunk egyenesen neki a hegynek. Itt már rendesen kellett kapaszkodni, 14 km-en a szintkülönbség 427 m volt, míg 8 km-es távon is 293 m-et kellett kapaszkodni. Az ösvényt szegélyező fák lombjai eltakarták az addig segítően világító holdat, így előre és hátra nézve is imbolygó lámpák fényében futó alakokat láthattunk. A rövidebb távot választók a Vöröskeresztet elérve az Óház-kilátó felé kanyarodtak, míg a 14 km-en induló tíz futó a Kendik-en keresztül a Hörmann forrás feletti parkolót célozta meg. A fontosabb pontokon a szervezők segítették a tájékozódást, de a pálya tökéletesen volt kijelölve a fákra erősített fényvisszaverő szalagokkal. A Kendik gerincén a hullócsillagokat figyelőkkel is találkoztunk, akik először meglepődtek, de a forduló után már bíztatást is kaptunk tőlük. A Vöröskeresztre visszatérve az útvonal már egyforma volt és a kilátó előtt elkanyarodva, gyors ütemben ereszkedtünk a cél felé. Az utolsó métereket a már célba érkezettek és kísérőik bíztatása mellett tehettük meg. Jutalomként forró gulyás várt minket. Azok, akik kellően gyorsak voltak, egyedi érmekkel és értékes tárgyjutalommal lettek gazdagabbak. Az IPA Szombathelyi Szervezet két tagja vett részt a versenyen. Kovács József Tibor 8 km-en 1:00:00 idejével sajátkorosztályában a dobogó második fokára állhatott fel. Jómagam a 2015-ös versenyen a 8 km-en már elindultam, így most a 14 km-en futók számát gyarapítottam. 1 óra 27 perc kellett ahhoz, hogy újra a Síház lépcsőjére léphessek.

Nagy Tibor

KÉPEK!

« Vissza az előző oldalra!